سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مثل همیشه در انتخاب لباس حساسیت های خاص خودم را دارم، و مثل همیشه چون لباس های موجود در بازار تنگ و کوتاه و در یک کلام بی حجاب اند خودم دست به کار می شوم و مانتوام را می دوزم.از این جوراب های ساق کوتاه هم که وقتی می نشینی روی صندل ساق پایت را نمایان می کند خوشم نمی آید. از این هم که وقت پول دادن به راننده ی تاکسی ساق دستم پیدا شوم احساس بدی دارم.

رنگ مشکی را هم دوست ندارم، مشکی و یا کلاً رنگ های تیره که استفاده می کنم دلم می گیرد، تلقین نیست واقعاً پس از مدتی استفاده از رنگ های تیره به خصوص مشکی افسردگی را در خودم احساس می کنم برای همین شروع کردم از رنگ های روشن البته نه رنگ های جیغ و تابلو استفاده کنم؛ جدای از آن به نظرم اسلام رنگ لطافت و شادی ست، چرا باید رنگی را استفاده کنم که در دینم به کراهتش اشاره شده، اگر قرار بود از مکروهات استفاده کنیم خوب گوشت بسیاری از حیوانات مکروه است، چرا نمی خوریم؟ البته بحث چادر مشکی جداست، نمی دانم از سر عادت است یا تکیه بر روایاتی که بر عبای سیاه اشکال نگرفته اند ولی به هر حال ... نمی دانم. از بحث روان شناسی و دینی رنگ مشکی که بگذریم می دانم استفاده از البسه ی مشکی گردش خود را در بدن کند کرده پوکی و درد استخوان را به همراه دارد.

همه ی این ها را گفتم که بگویم از خانه که می خواهم خارج شوم با حساسیت همیشگی لباس هایم را می پوشم، ساق دست، جوراب ساق بلند، مانتوی با حجاب کامل که نه کوتاه است نه تنگ و اندامی، روسری ای که با مانتوام هم خوانی دارد و خوب هواسم هست طوری آن را سر کنم که نه زیر گلوام هویدا شود نه تارهای موام؛ میانه ای با آرایش و خودآرایی برای دیگران ندارم البته گاهی کرم ضد آفتاب می زنم ولی همان را هم آن قدر مقید نیستم که همیشه استفاده کنم.

با همه ی حساسیت هایی که در پوشش دارم و با همه ی تلاش هایی که می کنم تا حجابم منافاتی با تعریف اسلام از حجاب نداشته باشم اما قرار نیست بد تیپ بگردم، سعی می کنم در عین حال خوش تیپ هم باشم. با همین تیپ ساده که اکثر اوقات سفید هم هست همه ی مراحل استخدام را طی کردم، از آزمون کتبی و مصاحبه ی تخصصی گرفته تا دیگر مراحل گزینش و حراست و ... در هیچ مرحله ای نگفتند خانم چرا حجابت این چنین است؟ 

اما الان خوب می دانم اگر کت و شلوار اندامی بپوشی، جوراب ساق کوتاه، مقعنه یا روسری ساتن که احیاناً موهایت هم خیلی قشنگ خودنمایی کند، با یک آرایش زیبا با حجاب محسوب می شوی به شرطی که رنگ همه ی این ها مشکی باشد. این است حجاب اسلامی پذیرفته شده در جامعه ی ما...

وگرنه زیرآبت را می زنند، تقصیر ندارند به هر حال جامعه ی اسلامی ست باید حجاب اسلامی داشت...



[ شنبه 90/3/14 ] [ 12:13 عصر ] [ ساجده ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه