سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرسش:

سلام خسته نباشید میشه کمکم کنید

خواستگاری دارم که از همه جهات مطلوبه فقظ در دو سالگی پدر ومادرشون از هم جدا شدن و اون با مادرش زندگی کرده و پدرش رو چند بار بیشتر ندیده .30سالش هست و دانشجو فوق صنایع است .

چه طوری بفهمم که از نطر شخصیتی کامل هست مشکلات تک فرزندی و نک والدی رو نداره با چه سوالاتی

ممنون

پاسخ:

زندگی هر شخصی فراز و نشیب های خاص خود را دارد که به تبع شرایط زندگی ممکن است فرد خصوصیات و عاداتی بیابد و البته مهم تر از آن نحوه ی تربیت و دوستانی که فرد در زندگی با آن ها روبروست نیز به شخصیت و عادات وی جهت می دهند. شاید کودکی به علت محبوبیت بیش از حد در خانواده و اهمیتی که والدین برای وی قایل هستند زودرنج و لوس بزرگ شود، شاید دیگری اصلاً شم اقتصادی نداشته باشد؛ یک نفر در سختی ها سخت کوش و پرتلاش بزرگ می شود و دیگری کنار کشیده ایده آل ها و هدف هایش را پایین می آورد و هزاران عادت دیگر.

هیچ گاه نمی توانیم بگوییم مثلاً فلانی چون در خانواده ای ثروتمند بزرگ شده پس حتماً ولخرج و مغرور است و یا دیگری چون تک فرزند است پس باید لوس و وابسته باشد، یا شما چون در یک خانواده ی معمولی بزرگ شده اید بی عیب و نقص هستید و یک نفر چون فرزند طلاق است پس اجباراً باید در شخصیت وی به دنبال یک سری ایرادها و نکات منفی باشد.

یاد بگیریم بدون سوگیری شخصیت آدم ها را مورد بررسی و سنجش قرار دهیم نه با توجه به فقر یا ثروت، کم جمعیت یا پرجمعیت، یتیم یا ... بودن آنها. به خصوص در ازدواج معیارها و اهداف خود را مشخص کنید بعد ببینید آیا شخص مقابل معیارهای شما را دارد؟ به ایده آل های شما نزدیک است؟ چه خصوصیاتی دارد؟ کدام نکات منفی و مثبت در شخصیت وی بارزتر هستند؟ خلاصه این که سعی کنیم به یک شناخت جامع برسیم نه این که صرفاً به دنبال بودن یا نبودن یک سری مشخصات خاص در شخصیت شخص مقابل بگردیم.

پی نوشت: این سوال یکی از خوانندگان وبلاگ بود که ان شاءالله پاسخ خود را گرفته باشند.



[ سه شنبه 91/2/5 ] [ 1:3 عصر ] [ ساجده ]

نظر

::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه