سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از آن استادهایی ست که تنها درس نمی دهد، در حقیقت از آن بسیار معدود استادهایی ست که تنها درس نمی دهد بلکه درس زندگی می دهد؛ مدیرگروه است و مدیر یک شرکت و کارخانه در تهران، اصول حسابداری درس می دهد و عموماً اصول حسابداری 1 را با بچه های ترم اولی خودش برمی دارد، جدی و محکم است به خصوص اگر عصبانی یا کلافه باشد خیلی جدی برخورد می کند، آنقدر جدی که جرات نمی کنی حرف بزنی، چانه بزنی و اصرار بیش از حد کنی ولی بسیار مهربان و رئوف است. از همان نیم‌سال اول به بچه ها روابط اجتماعی یاد می دهد، حفظ احترام، نحوه ی برخورد با اساتید، مسئولین و بزرگترها، نحوه ی نوشتن نامه ی اداری، رزومه نویسی و خلاصه هر آنچه که پیش بیاید. روابط اجتماعی در هر حال جزء لاینفک کلاس هایش است.

دیروز آمد سرجلسه ی امتحان، کاری داشت، چند لحظه از جلسه خارج شدم تا کارش را انجام دهم، باز که گشتم لیست صورت جلسه ی حضور و غیاب امتحانات را نشانم داد و گفت این چه امضاهایی ست که این‌ها دارند، فقط دایره و خط خطی، بهشان گفته ام امضا باید حرف داشته باشد برای گفتن، امضا باید شکیل باشد و بامعنا. امضای من را نگاه کن، آرام که امضایش را زد بعد از دو سال و نیم تازه متوجه شدم اسم و فامیل اش را بسیار واضح و زیبا می نویسد! فقط کمی دقت می خواهد. گفت بچه ها قول داده اند فکر کنند و روی امضاهایشان تجدید نظر.

نگاهی به امضای خودم در پایین صفحه انداختم، امضایی که از نظر خودم فامیل ام را در خودش داشت ولی آن هم دایره ای و خط خط ای بیش نبود. خجالت کشیدم... .

اصول امضای مناسب را سال ها بود که می دانستم، امضا باید یا شامل نام باشد یا فامیل یا هر دو، بهتر است وقتی دست را برای امضا روی کاغذ می گذاری کم بلند شود تا بتوانی امضا را یک دست و سریع بزنی، بهتر است نکته ای در امضایت باشد که آن را مختص خودت کند و امکان کپی برداری اش را کم و در عین حال ساده هم باشد.

امروز از صبح تا الان روی امضایم کار کردم، جستجویی هم توی نت داشتم، جالب آنکه بسیاری از افراد مشهورمان نیز امضاهای درست و حسابی ندارند! امضایشان نه شکیل است و نه سخنی برای گفتن دارد! ولی از امضای یک سری از افراد مشهور خیلی خوشم آمد؛ ناصر عبداللهی و مرجان محتشم، چند نفر دیگری هم بودند که امضای مناسبی داشتند ولی من امضاهایشان را دوست نداشتم. بین اینها به امضاء ناصر عبداللهی یک نگاهی بیندازید چه زیبا ناصر را با فارسی و انگلیسی نوشته و یا مرجان محتشم که با بازی با نون مرجان چه قشنگ امضا زده، حالا این صفحه را هم نگاه کنید و امضاهای خرچنگ قورباغه ی ما ایرانی ها را! 

امضای شما چگونه است؟ اصول را رعایت کرده؟ شکیل هست؟ حرف برای گفتن دارد؟ شاید شما هم مانند من باید تجدید نظری کنید قبل از آنکه شرمنده شوید!



[ پنج شنبه 92/10/19 ] [ 10:59 عصر ] [ ساجده ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه